Трымальнікам картак - шануйце пільнасць!

05.03.2020

Паважаныя трымальнікі плацежных картак!

Банк Дабрабыт, у сувязі з выяўленнем на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь выпадкаў вішынга, просіць з падвышанай увагай ставіцца да захаванасці рэквізітаў вашай карткі.

Што такое вішынг - гэта адзін з відаў махлярства з выкарыстаннем сацыяльнай інжынерыі, які заключаецца ў тым, што зламыснікі, выкарыстоўваючы тэлефонную камунікацыю і гуляючы пэўную ролю (супрацоўніка банка, пакупніка і т. д.), З розных прычынаў выманьваюць у трымальніка аплатнай карткі канфідэнцыйную інфармацыю або стымулююць да здзяйснення пэўных дзеянняў са сваім картачных лікам / аплатнай карткай.

Зламыснікі могуць ажыццяўляць званкі трымальнікам картак і прадстаўляючыся работнікамі службаў бяспекі банкаў РБ (у тым ліку Нацыянальнага банка) з розных прычынаў просяць даць пашпартныя даныя, а таксама рэквізіты банкаўскіх плацежных картак і коды, якія паступаюць на тэлефонны нумар кліента. У некаторых выпадках тыя, хто тэлефануе прадстаўляюцца супрацоўнікамі падраздзялення IT банка і ўдакладняюць у якім з пералічаных банкаў кліент абслугоўваецца. Пасля гэтага кліенту паступае званок ад імя службы бяспекі банка з нумара тэлефона таго банка, які кліент паказаў сам.

У асобных выпадках нумары ўваходзяць тэлефонных званкоў схаваныя, альбо належаць аператарам сувязі Расійскай Федэрацыі.

Разам з тым, устаноўлены факты выкарыстання праграм-ананімайзераў, калі ўваходныя званкі вызначаюцца як афіцыйныя нумары тэлефонаў, названыя на сайце банка.

У сувязі з актывізацыяй махляроў настойліва раім:

  • Ні пры якіх абставінах не паведамляць (па тэлефоне, электроннай пошце, з дапамогай мессенджараў і г.д.) рэквізіты банкаўскай аплатнай карткі, паролі і коды доступу, пашпартныя даныя (у работніка банка ўсе неабходныя яму даныя ёсць).
  • Пры атрыманні падазронага званка неабходна праявіць пільнасць і не паддавацца на прапановы паведаміць інфармацыю пра рэквізіты карткі. Пасля размовы, пры падазрэнні аб факце махлярства, сваю картку неабходна заблакаваць з дапамогай Інтэрнэт-Банка / Мабільнага Банка (Дабрабыт-анлайн) або Кантакт-цэнтр банка.
  • У выпадку званка з "афіцыйнага" нумара банка альбо атрымання СМС з настойлівымі заклікамі паведаміць дадзеныя карткі, паведаміць які тэлефануе што кліент сам ператэлефануе ў Кантакт-цэнтр або мэнэджэра (кліент заплаціў за сваё называць поўныя рэквізіты сваёй карткі!)
  • Пры паступленні падобных званкоў абавязкова звязацца з кантакт-цэнтрам і распавесці аб сітуацыі.
  • Па ўсіх якія ўзнікаюць пытаннях, звязаных з выкарыстаннем картак, просьба звяртацца па тэлефонах Кантакт-цэнтра: +375 17 237-97-97, 5 222 111 (А1, МТС, Life).